Reformy a systémy vzdělávání / Strukturovaný dialog

Strukturovaný dialog

Současné projekty v Klíčové akci 3 jsou zaměřeny na participaci a dialog mladých lidí s osobami s rozhodovací pravomocí na lokální, regionální, národní a evropské úrovni, a to prostřednictvím neformálního vzdělávání mládeže. Navazuje na projekty participativní demokracie a strukturovaného dialogu z programu Mládež v akci (2007–2013).

Základní informace

Co je to strukturovaný dialog?

Strukturovaným dialogem nazýváme diskuze mladých lidí s osobami s rozhodovací pravomocí se záměrem získat výstupy využitelné pro tvorbu politiky mládeže. Debaty jsou strukturovány dle priorit a časového rámce dané z EU nebo jiné instituce

Co je projekt zaměřený na dialog mladých lidí s osobami s rozhodovací pravomocí?

Podporu může získat jakýkoli projekt (setkání, konference, konzultace, simulace atd.), který je založen na reálné participaci mladých lidí ve veřejném dění na národní, regionální i lokální úrovni. Mladí lidé se v těchto projektech dostávají do přímé interakce s veřejnými činiteli a mají tak reálný vliv na změnu v dané oblasti.

Co je cílem této akce?

V projektech Klíčové akce 3 je zásadní, aby mladí lidé zažili reálnou participaci na veřejném životě a demokratickém rozhodování. Projekty mají umožnit mladým lidem ovlivnit veřejné dění v oblastech, které se jich dotýkají.

Požadovaná kritéria:
  • Projektu se musí účastnit min. 30 mladých lidí ve věku 13 až 30 let
  • Délka projektu je 3 až 24 měsíců
  • Počet aktivit ani jejich délka není omezena
  • Projekt může být národní (v žádosti figuruje výhradně žadatel) nebo mezinárodní (min. 1 partner z programové země)
  • Do projektu musí být zapojeny osoby s rozhodovací pravomocí (žádné věkové omezení)
  • Žadatelem může být NNO, NNO působící na evropské úrovni, veřejnoprávní organizace na místní úrovni ze země programu
Financování:
  • Cestovní náklady: pásma (10-99 km, 100-499 km, 500-1999 km, …) – dle online kalkulátoru
  • Náklady na organizaci akce: 32 EUR*účastník*den
  • Speciální potřeby: pro účast mladých lidí s postižením
  • Mimořádné náklady: víza, očkování, náklady spojené s online konzultacemi apod.
Loga a publicita projektu:

U každé publikace, plakátu, předmětu atd. vyhotovených s podporou programu Erasmus+ musí příjemci použít oficiální logo a grafickou identitu programu Erasmus+. POZOR! Nebude-li tato povinnost splněna, výsledná výše grantu může být snížena. Loga ke stažení jsou k dispozici zde. Podrobné informace k pravidlům použití log a další grafické formáty najdete na stránkách Evropské komise.

Postup při podání žádosti

  1. Seznámit se s dokumenty Evropské komise
  2. Registrovat organizaci do URF (Unique Registration Facility) přes účastnický portál (Participant Portal):https://ec.europa.eu/education/participants/portal/desktop/en/home.html. Instruktážní video k registraci si můžete prohlédnout zde:http://vimeo.com/kameramancz/review/87928997/fcc3e68294manuál k administraci údajů na portálu URF.
  3. Nahrát na účastnický portál povinné dokumenty (více viz příručka Podávání žádostí krok za krokem nebo Příručka k programu Erasmus+). V případě potíží s vyplňováním formuláře žádosti konzultujte Technickou příručku (pouze v AJ).
  4. Ujistit se, že máte nainstalovánu poslední verzi Adobe Readru:http://get.adobe.com/cz/reader/
  5. Stáhnout do PC aktuální elektronickou žádost v ČJ nebo AJ. Postupujte dle příručky Předkládání žádostí krok za krokem. POZOR: nutno žádost uložit do počítače, nelze vyplňovat v okně prohlížeče, dále je potřeba vyplnit vždy aktuální žádost pro dané kolo (s každým kolo se žádost mění!).
  6. Vypočítat vzdálenost na místo mobility prostřednictvím kalkulátoru vzdáleností: http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm
  7. Vyplnit elektronickou žádost (návod v AJ naleznete na stránkách Evropské komise).
  8. Vložit do elektronické žádosti povinné přílohy (podepsané naskenované čestné prohlášení/Declaration of Honour - součást žádosti, tabulku aktivit dle vzoru v AJMandates - smlouvy s partnery podepsané s každým z partnerů).
  9. On-line předložit žádost do 26. 4. 2016 do 12:00 (žádost předkládá pouze koordinátor).

(Více instrukcí naleznete v příručce Technical guidelines).

Postup při podání závěrečné zprávy

  1. Vyplnit požadované informace v Databázi mobilit (Mobility Tool) a vygenerovat elektronickou závěrečnou zprávu. Podrobný popis naleznete v Příručce pro uživatele Databáze mobility.

      2.  Vložit do elektronické závěrečné zprávy povinné přílohy

    • podepsané čestné prohlášení příjemce grantu (lze nalézt přímo v Mobility Tool při zahájení procesu odesílání)
    • tabulku realizovaných aktivit
    • neskenované účetní doklady  k mimořádným nákladům a nákladům na účastníky se specifickými potřebami
    • případně výstupy projektu

      3. Odeslat závěrečnou zprávu nejpozději do 30 dnů po skončení projektového období. Závěrečná zpráva, jakož i všechny přílohy se zasílají pouze v elektronické podobě.

 

Novinky

Nejbližší událost

Nejsou k dispozici žádné termíny